Jak podchodzić do pacjentów w gabinecie stomatologicznym, by zdobyć ich zaufanie

Bądźmy szczerzy, wszyscy znamy sporo osób, które niczego nie boją się bardziej niż wizyty u dentysty. Jest to powszechna obawa, która podsycana jest od pokoleń, pomimo niewiarygodnego postępu w sprzęcie i metodach leczenia.

Pacjenci tak naprawdę nie chcą tego, co oferujesz, a to utrudnia utrzymanie pozytywnej atmosfery w gabinecie. Wielu pacjentów umawia się, a potem znajdując wymówkę, przekładają wizytę. Stomatologia jest sprawą osobistą, intymną i wymaga wyczucia, co często sprawia, że pacjenci niechętnie otwierają się na temat swoich obaw. Dentyści muszą jednak przełamać tę barierę, a odpowiednie zaopatrzenie gabinetu na pewno w tym pomaga.

Zadawanie właściwych pytań w gabinecie stomatologicznym

Pytaj, słuchaj i pytaj o więcej, to wszystko, czego potrzeba – podobnie jak wtedy, gdy zastanawiasz się, jakie zakupić narzędzia stomatologiczne. Wielu z nas obawia się zadawania wielu pytań w obawie, że wyjdziemy na głupców. Ten brak dociekliwości doprowadził do nieskuteczności naszych pytań. Pytania muszą być otwarte i powinny pozwalać pacjentowi naprawdę rozwinąć temat, gdy tylko poprosisz go o wypowiedź, zacznie czuć się bardziej komfortowo i przekaże swoje prawdziwe uczucia na ten temat.

Gdzie to wszystko się w takim razie zaczyna?

Już od pierwszego kontaktu. Najczęściej będzie to telefon do recepcjonistki z pytaniem, czy Twoja przychodnia przyjmuje pacjentów w ramach NFZ lub kiedy jest najbliższa dostępna wizyta. Jednak nie ma znaczenia, w jakiej sprawie do Ciebie dzwonią – pacjenci dzwonią, bo czegoś chcą. Obecnie obowiązkiem recepcjonisty jest:

  • uzyskanie konkretnych danych,
  • zadawanie odpowiednich pytań w celu uzyskania tych informacji.

Uzyskiwanie informacji działa na dwa sposoby, podobnie jak komunikacja. Są rzeczy, które chcesz wiedzieć, ale także klient chce wiedzieć. Oceń więc dokładnie, co to jest i na tej podstawie daj im opcje. W ten sposób klient poczuje się, jakby miał władzę i będzie zaangażowany od pierwszego dnia. Dobrze przygotowana hurtownia stomatologiczna rozmawia z Tobą o ofercie w ten sam sposób, jak Ty masz rozmawiać ze swoim pacjentem.

Bezpłatne konsultacje

Podobnie, jak sklep sprzęt stomatologiczny daje próbki różnych produktów, tak również Ty uwzględnij bezpłatne konsultacje jako doskonały sposób na analizę najlepszej dla pacjenta metody praktyki. To tutaj możesz uzyskać prawdziwe zrozumienie tego, czego dokładnie chce pacjent. Zaoferowanie czegoś za darmo przed pobraniem opłat za usługi to wspaniały gest, który może finalnie być korzystny zarówno dla pacjenta, jak i prowadzonej przez Ciebie praktyki stomatologicznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here