Załóż swój własny sklep internetowy i odnieść sukces! Dowiedz się, dlaczego warto, jak założyć taki sklep i jak wygląda praca w ten sposób

0
202

Bardzo duża grupa osób obecnie szuka nowych możliwości pracy. Jednym z najlepszych pomysłów jest założenie własnego sklepu internetowego, co obecnie staje się coraz popularniejszym zajęciem i niesie wiele korzyści ze sobą. Dzięki prowadzeniu własnego e-sklepu możemy prowadzić własny biznes, nie musimy posiadać dużej sumy pieniędzy na rozpoczęcie biznesu i możemy pracować w sieci. W tym tekście opisujemy jeden z ciekawych pomysłów na prowadzenie własnego biznesu, którym będzie sklep internetowy. Szczegóły poniżej.

Czym jest sklep internetowy?

Sklep internetowy to miejsce w sieci, w którym sprzedajemy swoje produkty lub usługi. E-sklep może mieć kilka form od konta na Allegro po dedykowaną witrynę www z możliwością robienia zakupów. W sklepie internetowym możemy sprzedawać dowolne towary, o ile zgodne są z polskim prawem. W sieci obecnie zakupy różnego rodzaju robi coraz więcej osób, a Polacy pokochali ten sposób nabywania kosmetyków, żywności, ubrań czy elektroniki. Rodzaj sklepu internetowego zależy zatem tylko od naszego pomysłu, możliwości finansowych, znajomości technologii czy czasu, jaki chcemy powiedzieć na taki rodzaj pracy. Działania sklepu internetowego jest przeważnie podobne, niezależnie od formy. Wystawiać na nim będziemy konkretne produkty, a klienci będą mogli włożyć je do “koszyka” i zapłacić za nie. Następnie wystarczy skompletować zamówienie i nadać przesyłkę do klienta.

Jak założyć swój sklep internetowy? O czym należy pamiętać?

Jeśli zdecydujemy się już założyć własny sklep internetowy i podejmiemy taką decyzję mamy do wyboru kilka możliwości. Pierwszą z nich jest wybór platformy, na której będziemy prowadzili nasz e-sklep. Mamy do dyspozycji głównie trzy rozwiązania w postaci handlu na portalach sprzedażowych typu Allegro, założenie własnego sklepu na gotowym szablonie np. w kreatorze witryn oraz stworzenie własnego serwisu. Najprostszym rozwiązaniem jest sprzedaż na platformie aukcyjnej typu Allegro, Ebay itp. Wystarczy na tych portalach się zarejestrować, dodać towar i realizować zamówienia. Dodatkowo możemy promować nasz sklep, choć w takich miejscach przebywają już klienci. Kolejnym pośrednim sposobem – nieco bardziej zaawansowanym jest stworzenie własnej witryny w kreatorze. Istnieje wiele kreatorów witryn, które umożliwiają tworzenie własnego sklepu online. Wystarczy opłacić abonament lub jednorazową opłatę i wybrać gotowy szablon. Sklep będzie miał postać dedykowanej strony www, a my będziemy mogli łatwo dodawać do sklepu towary czy przyjmować płatności. W tej opcji będziemy musieli samodzielnie reklamować sklep. Ostatnim rozwiązaniem jest zamówienie sklepu internetowego w agencji marketingowej czy firmie informatycznej w cenie kilkuset złotych — kilku tysięcy. Będzie to niezależny sklep i będzie on naszą własnością. To rozwiązanie jest przeznaczone dla osób doświadczonych, które chcą np. zainwestować spore środki i stworzyć rozpoznawalną markę.

Reklama to kolejny etap tworzenia naszego sklepu internetowego. Niezależnie na jakiej platformie będziemy działać, warto reklamować się w internecie i zachęcać klientów do kupna naszych produktów. W sieci możemy skorzystać z różnych form reklamy. Do najpopularniejszych należy reklama w Google w postaci płatnych wyników wyszukiwania oraz reklama na Facebooku. Samodzielnie będziemy mogli określić, komu wyświetli się nasza reklama określając np. wiek, płeć, zainteresowania itp. czyli parametry naszej grupy docelowej. Możemy skorzystać też z marketingu szeptanego, influencer marketingu, content marketingu, marketingu szeptanego czy promocji w social mediach.

Jakimi towarami handlować? To jedno z najczęstszych pytań jakie pada podczas planowania własnego biznesu. Choć nie ma konkretnego spisu czy listy, istnieją trzy główne kwestie, jakimi warto się kierować. Jest to wybór towarów, na których się znamy, które są popularne oraz które są małe i wartościowe. Wybór towarów, które spełniają te wymagania, da nam największe szanse na odniesienie sukcesu. Handlując produktami, na których znamy się nawet hobbystycznie czy teoretycznie będzie dużo łatwiejszy niż poznawanie danej kategorii “od zera”. Oferowanie popularnych towarów w danej branży sprawi, że będziemy mogli liczyć na duży popyt. Oferowanie zaś produktów, które są wartości i małe, zapewni nam komfortową sprzedaż, gdyż nie będziemy musieli martwić się o miejsce magazynowe, koszty przesyłki itp.

Dlaczego warto założyć swój e-sklep?

Choć wiele osób obawia się zakładania sklepu internetowego, ten sposób zarabiania pieniędzy i prowadzenia biznesu ma liczne korzyści. Pierwszą z nich jest możliwość pracy “na własny rachunek”. Jest to jeden z najlepszych i najłatwiejszych sposobów zakładania własnego biznesu. Będąc szefem dla siebie, możemy pracować bez kontroli kogokolwiek, dostosowywania się czy pracy według określonego schematu. Prowadząc swój własny sklep internetowy, to my decydujemy, ile pracujemy, jak to robimy oraz w jakich godzinach pracujemy. Jest to miłe uczucie, tak samo, jak większa motywacja. Prowadząc swój biznes mamy dużo większą chęć do pracy, gdyż mamy realny wpływ na naszą markę. Jej kreowanie i odnoszenie sukcesów, daje dużo większą satysfakcję niż praca na etacie lub praca dla kogoś. Wszystkie te korzyścią sprawiają, że praca nie jest już dla nas przykrym obowiązkiem, ale pozwala się realizować, zbudować własną markę i robić to, co lubimy.

Samo otwarcie i prowadzenie sklepu internetowego nie jest przeznaczone dla wybranych osób. Nawet mając małą wiedzę na tematy techniczne czy biznesowe, możemy się regularnie i samodzielni szkolić. Otworzyć sklep internetowy może każda osoba na dowolnej platformie i w dogodnej dla siebie opcji. Jest to duży plus, który nie występuje w świecie realnym przy otwieraniu stacjonarnego biznesu.

Wady i minusy

Minusem założenia własnego sklepu internetowego może być ryzyko związane z niepowodzeniem projektu. Rzeczywiście tak jak w każdym innym biznesie istnieje ryzyko “niewypalenia” pomysłu, ale nie jest ono znacznie większe. Możemy je również zminimalizować nie rzucając obecnej pracy czy prowadząc sklep internetowy na początku na nieco mniejszą skalę, nie inwestując w niego wielu środków. Stopniowe rozwijanie sklepu i zmiana zatrudnienia po kilku miesiącach regularnych przychodów, będzie najlepszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka tego biznesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here