Ćwiczenia aerobowe na siłowni

0
48
Ćwiczenia aerobowe na siłowni

Zdecydowana większość osób kojarzy trening aerobowy z sposobem na bardzo szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że bardzo trudny zadaniem jest znalezienie wolnej bieżni na siłowni w godzinach popołudniowych. Przyczyną takiej sytuacji jest fakt, że osoby trenujące w tych godzinach przeważnie planują schudnąć. Nie wszyscy mają świadomość jak powinno się właściwie wykonać trening aerobowy, by przyniósł satysfakcjonujące rezultaty.

Co to jest trening aerobowy?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że trening aerobowy jest wysiłkiem tlenowym, czyli takim, który umożliwia na dostarczenie właściwych ilości tlenu do mięśni podczas wykonywanych ćwiczeń. Należy także podkreślić, że stała dostawa tlenu umożliwia mięśniom na pozyskiwanie energii nie tylko z tłuszczy, ale również węglowodanów. Omawiany rodzaj treningu rekomendowany jest przede wszystkim osobom, których celem jest zredukowanie zbędnych kilogramów. Należy również zaznaczyć, że świetną odmianą treningu aerobowego będzie także trening siłowo-aerobowy.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że trening aerobowy powinien być wykonywany z umiarkowaną intensywnością. Rekomendowane jest bowiem utrzymanie od 65 do 70% tętna maksymalnego. W jaki sposób można to sprawdzić bez pulsometru? Osoba wykonująca ćwiczenia powinna mieć przyspieszony oddech, jednak nie powinien on jej przeszkadzać w swobodnej rozmowie.

Regularny trening aerobowy umożliwi przede wszystkim znacznie poprawić wydolność organizmu nie tylko przez zwiększenie zdolności oddechowych, ale również odpowiednią adaptację układu mięśniowego czy układu krążenia do wysiłku

na siłowni

Ponadto regularny trening aerobowy pozwoli zarówno obniżyć tętno spoczynkowe, jak i zwiększyć objętość krwi, która jak wiadomo transportuje tlen do poszczególnych komórek ciała. Nie wszyscy mają także świadomość, że ćwiczenia aerobowe strzegą przed różnego rodzaju chorobami układu krążenia czy problemami ruchowymi.

Warto również zaznaczyć, że omawiany trening aerobowy zdecydowanie zwiększa wrażliwość tkanek na glukozę i insulinę. W ten sposób umożliwia uchronić się np. przed cukrzycą. Należy także podkreślić, że aeroby są doskonałym uzupełnieniem treningu siłowego, umożliwiającym spalić tkankę tłuszczową w optymalnym zakresie tętna. Trzeba również wspomnieć, że omawiany trening można wykonywać nie tylko i wyłącznie na bieżni, ale również na skakance, rowerku stacjonarnym czy na powietrzu.

Ćwiczenia aerobowe na siłowni

Należy mieć świadomość, że trening aerobowy, który będzie wykonywany na siłowni może oczywiście bez żadnego problemu składać się z obwodu na maszynach cardio. Trzeba do nich bowiem zaliczyć ergometr wioślarski, orbitrek, bieżnię czy rowerek stacjonarny.

Warto wiedzieć, że w ostatnich latach wykorzystywanie bieżni w treningu aerobowym stało się bardzo popularne. Możliwe jest bowiem bez żadnego problemu przebiegnięcie nawet kilku kilometrów cały czas znajdując nie tylko i wyłącznie w ciepłej, ale również klimatyzowanej sali. Koniecznie należy również zdawać sobie sprawę, że obecne bieżnie umożliwiają na pomiar tętna podczas ćwiczeń. Wyposażone są także w licznik spalonych kalorii. Trzeba wiedzieć, że są to bardzo istotne zalety, gdyż pozwalają zarówno śledzić progres jeżeli chodzi o budowanie wydolności, jak i dają informacje na jakim poziomie poziomie być zaplanowane dzienne zapotrzebowanie kaloryczne w poszczególne dni.

bieżnie

Nie wszyscy również mają świadomość, że trening aerobowy powinien trwać przynajmniej 30 minut, ponieważ proces związany ze spalaniem tkanki tłuszczowej zacznie się dopiero po 30-40 minutach od momentu rozpoczęcia się danego treningu. Należy zaznaczyć, że w przypadku, gdy będzie on tylko uzupełnieniem ciężkiego treningu siłowego, może trwać zdecydowanie krócej np. 10 minut.

Osobom, którym bieżnia nie jest rekomendowana ze względu na wysoką wagę, zalecane są rowerki stacjonarne czy orbitreki. Warto wspomnieć, że orbitrek jest urządzeniem symulującym poruszanie się z kijkami do nordic walking. Warto zaznaczyć, że trening na takiej maszynie będzie znacznie mniej obciążający dla stawów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here