ile pić wody żeby schudnąć

0
62

Chociaż wydaje się, że każdy z nas jest świadomy, że należy regularnie nawadniać swój organizm, wiele osób ma problem ze spożywaniem odpowiedniej ilości tego płynu. A woda nie tylko wpływa na nasze ogólne samopoczucie, koncentrację itd., lecz także przyczynia się do szybszej utraty zbędnych kilogramów.

Dlaczego picie wody jest pomocne, kiedy chcemy schudnąć?

Zbyt niskie spożywanie H2O – właściwie już deficyt na poziomie około 10 procent- doprowadza do zahamowania procesów wyprowadzania toksyn z organizmu. Wszystko to sprawia, że szkodliwe substancje pozostają w tkankach i komórkach, przyczyniając się do spowolnienia metabolizmu, utworzenia słynnej „pomarańczowej skórki”, czyli cellulitu oraz nacieków. Z kolei odpowiednia ilość spożywanej wody, skutkuje:
– nawilżoną, jędrną skórą,
– szybką przemianą materii, a więc wydalaniem szkodliwych substancji z organizmu,
– odpowiednią temperaturą ciała,
– wzmocnionymi mięśniami.

Ile pić wody żeby schudnąć?

Woda jest niezbędna do biochemicznego przerobu tłuszczów, bowiem tylko komórki, które są nasycone tym napojem mogą rozcieńczać tłuszcze. Jest to szczególnie istotne przy odchudzaniu. Jeśli więc planujesz stracić kilka zbędnych kilogramów, powinieneś zwiększyć ilość spożywanej wody do 2 – 2,5 litów wody dziennie plus dodatkowa szklanka wody na każde zbędne 20 kilogramów wagi.

Jak dokładnie obliczyć ile wody powinniśmy wypijać?

Istnieją dwa sposoby, aby obliczyć, ile wody powinniśmy wypijać w ciągu dnia.

1. Najpopularniejszy wzór jest związany z ilością spożywanego pokarmu – na każdą spożytą kilokalorię należy przyjąć 1 mililitr wody. Oznacza to, że jeśli spożywamy 2000 kalorii, powinniśmy wypijać 2 litry wody.

2. Druga metoda jest związana z masą ciała – na każdy kilogram masy ciała powinniśmy spożywać 30 mililitrów wody. Przykładowo – osoba, która waży 70 kilogramów, powinna wypić w ciągu doby około 2,1 l wody.

Obydwa wzory są do siebie bardzo zbliżone, bowiem dają bardzo podobne wyniki. Pokazują one, ile każda osoba powinna pić wody. Jednak istnieją sytuacje, kiedy dodatkowo powinniśmy tę ilość zwiększyć (tak, jak w przypadku wspomnianej wyżej zasady – jeśli chcemy schudnąć, to na każde dodatkowe 20 kilogramów masy ciała należy spożyć o 250 ml wody więcej niż zakłada bilans wodny).

Oprócz ilości wody, bardzo ważny jest również sposób jej spożywania. Należy pamiętać o kilku złotych zasadach, które pomogą osiągnąć zamierzony cel.

1. Dzień zaczynaj od szklanki wody – dzięki temu pobudzisz swój organizm do pracy i już na starcie zwiększysz metabolizm. Dodatkowo, jeśli spożyjesz ten napój około 15 – 30 minut przed śniadaniem, to będziesz mieć uczucie pełnego żołądka, co oznacza, że na śniadaniu zjesz tyle, ile naprawdę potrzebuje Twój organizm. Odniesiesz więc podwójną korzyść – nie tylko przyśpieszysz spalanie tkanki tłuszczowej, ale także spożyjesz mniej kalorii z pożywienia.

2. Pij szklankę wody godzinę po każdym posiłku -wiele osób popełnia błąd i pije od razu po jedzeniu lub – co gorsza – w jego trakcie. Niestety, z biologicznego punku, przeszkadza to w produkowaniu soków trawiennych, może doprowadzić do różnych chorób układu pokarmowego oraz… przyczynia się do odkładania tłuszczu!

3. Potrzebujesz więcej wody, jeśli trenujesz – jeśli wykonujesz ćwiczenia fizyczne powinieneś pamiętać o nawadnianiu się przed, po oraz w trakcie treningu.

4. Pij wodę przed pójściem spać – dzięki temu organizm przygotuje się do odpoczynku i regeneracji.

5. Pamiętaj o zbilansowanej, zdrowej diecie – niektóre składniki, takie jak np. sól, wymagają zdecydowanie więcej wody od innych składników spożywczych, do rozpuszczenia. Ponadto warto być świadomym, że jeśli w jedzeniu jest dużo białka, należy pić więcej wody.

6. Każda filiżanka kawy wymaga uzupełnienia płynów w postaci jednej filiżanki wody.

Podsumowując, spożywanie odpowiedniej ilości wody jest bardzo ważnym czynnikiem, który może mieć wpływ na wygląd naszej sylwetki Bowiem braki H2O w organizmie to złe samopoczucie i rozdrażnienie, to poczucie dyskomfortu i … dodatkowe 2-3 kilogramy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here