Trening bokserski na siłowni

0
59
trening bokserski na siłowni

Sportowcy, a zwłaszcza ci bardziej doświadczeni i zaawansowani, często popełniają ten błąd, że ograniczają się do uprawiania wyłącznie jednej dyscypliny sportowej. Z jednej strony to dobrze, bo mogą w pełni skoncentrować się na osiągnięciu wybranego celu, z drugiej nie za bardzo, bo dzięki dodatkowym aktywnościom mogliby osiągnąć go szybciej, efekty byłyby lepsze.

Przykład? Klasyczny boks. Jeżeli chce się być lepszym zawodnikiem, nie należy skupiać się tylko i wyłącznie na treningach z wykorzystaniem worka treningowego bądź partnera. Trening bokserski na siłowni fajnie urozmaici standardowy plan aktywności. Będzie idealnym wypełnieniem wolnego czasu, a przy okazji poprawi wydolność, kondycję, a także siłę mięśni sportowca.

A dobry bokser musi wykazywać się zróżnicowanymi cechami

trening bokserski

Powinien mieć świetną kondycję i wytrzymałość, by być w stanie utrzymać się na ringi w pełnej koncentracji przez wszystkie rundy. Musi też wykazywać się niebagatelną zwinnością i elastycznością, która przyda mu się podczas wykonywania różnego rodzaju uników. Te wszystkie cechy i jeszcze wiele innych należy sobie po prostu wypracować. Nikt nie rodzi się od razu wielkim sportowcem. Można mieć oczywiście talent i predyspozycje do pewnych aktywności, bo np. niektórzy wyróżniają się większą ilością włókien szybkokurczliwych, dzięki którym są w stanie chociażby szybciej zerwać się do biegu, ale sama fizjonomia jeszcze z nikogo nie zrobiła wybitnego zawodnika. Najważniejsza jak zawsze jest praktyka.

Tak naprawdę jednak trening bokserski na siłowni może być świetnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcieliby poprawić swoją sprawność, siłę i kondycję. Nie jest on kierowany wyłącznie do zawodowych bokserów. Osoby uprawiające na co dzień różne sporty walki mogą oczywiście z niego skorzystać, ale nie tylko one na nim skorzystają.

Trening bokserki wykorzystujący elementy sportów siłowych każdemu może dać naprawdę wiele, ponieważ uczy podstaw walki wręcz, które nieraz potrafią nawet uratować życie. Oczywiście nikt nie powinien brać udziału w bójkach z własnej woli, ale czasami jest to niestety konieczność. Codziennie słyszy się o sytuacjach, w których doszło do ataku na bezbronnych i niczemu niewinnych ludzi. Każdy powinien więc potrafić sam się obronić. A trening bokserki właśnie tego jest w stanie każdego nauczyć.

No to jak zatem wykonać taki trening, by przyniósł on porządne i widoczne efekty? Zanim przejdziemy do omówienia konkretnych ćwiczeń, ustalmy sobie kilka ogólnych zasad. Trening bokserski powinien mieć wysoką intensywność, dlatego najlepiej wykonywać go w obwodach, które wymęczą nawet człowieka wyróżniającego się doskonałą kondycją. Poprzez podkręcenie tempa osiąga się więcej! Zmusza się mięśnie do ciężkiego i intensywnego wysiłku, a jednocześnie pracuje się nad ogólną wydolnością i kondycją.

rękawice

Takie umiejętności zdecydowanie przydają się w boksie, jak i we wszystkich innych sportach walki. Brzmi fajnie, a jak wcielić to wszystko w życie? Gdy już plan treningowy zostanie ułożony, najlepiej przeznaczyć na niego trzy dni w tygodniu. Można go wykonywać np. w poniedziałek, środę i piątek. Pomiędzy treningami należy bowiem zachować przynajmniej jeden dzień przerwy, by mięśnie zdążyły się zregenerować – w przeciwnym razie dojdzie do ich katabolizmu.

A oto prosty przykład, jak może wyglądać podstawowy trening bokserski na siłowni

Na początek coś na delikatne rozgrzanie organizmu, czyli walka z cieniem, która powinna trwać od trzydziestu do sześćdziesięciu sekund. Zaraz po niej należy przejść do przysiadu połączonego z wyciskaniem hantli. Hantel należy umieścić w dłoni i gdy zejdzie się do parteru, unieść go w górę. Ćwiczenie trzecie będzie już polegać na klasycznym wyciskaniu hantli na ławce płaskiej, czyli ruchu wzmacniającym górne partie ciała – klatkę piersiową, biceps oraz barki. Jako że w tym ruchu poziom intensywności spada, zaraz po nim można od razu przejść do ponownego biegu w miejscu. Oczywiście są to tylko przykładowe ćwiczenia, które najlepiej uzupełnić czymś jeszcze. Im będzie ciekawiej, tym lepiej – zarówno dla ciała, jak i dla psychiki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here